Değerlendirmelerin önemli olmasının nedeni

Airbnb'deki değerlendirmeler güven oluşturur ve işinizi yürütmenize yardımcı olur.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 29 Kas 2019
3 dakikalık okuma
Güncelleme tarihi: 11 Ara 2023

Değerlendirmeler ve puanlar misafirlerin seyahat planlarını belirlemelerine yardımcı olur. Airbnb verilerine göre bir misafirin, yıldızlı puanı yüksek olan yerlere rezervasyon yapması daha olasıdır.*

Değerlendirmelerin işleyişi

Her çıkış sonrasında ev sahipleri ve misafirler birbirlerini değerlendirme şansına sahiptir. Her birinin değerlendirme yazmak için 14 günü vardır ve bu değerlendirmeler, her ikisi de kendi değerlendirmesini gönderene veya 14 günlük değerlendirme süresi sona erene kadar gizli kalır. Bunun ardından değerlendirmeler, misafirin profilinde ve ev sahibinin kayıt ve profil sayfalarında yayımlanır.

Genel yıldızlı puanlar

Misafirler, değerlendirme yazmanın yanı sıra genel deneyimlerini birden beş yıldıza kadar puanlayabilir. Her değerlendirmenin yanında yer alan yıldızlı puan, misafirlerin geri bildirimlerini daha anlamlı bir bağlamda sunar. Üç misafir değerlendirmesi yayımlandıktan sonra genel puanınız kaydınızda görünür.

Yıldızlı puanlar, Süper Ev Sahibi statüsü kazanmada önemli bir etkendir. Süper Ev Sahiplerinin en az 10 seyahatte veya toplam gece sayısı en az 100 olan üç rezervasyonda ortalama genel puanı en az 4,8 yıldız olmalıdır.

Aldığınız puanlar ve değerlendirmeler, her gün güncellenen Misafirlerin favorisi kapsamına alınmak için de önemlidir.

Yıldızlı puan kategorileri

Misafirlerden belirli kategorilerde yıldızlı puan vermeleri ve neyin iyi olduğunu ya da daha iyi olabileceğini belirtmeleri istenir. Örneğin, yeriniz çok temizse misafir beş yıldız ve "pırıl pırıl banyo" ifadesini seçebilir. Buna karşılık bir misafir çıkış talimatlarının çok fazla olduğunu düşünürse iletişim için daha az yıldız alabilirsiniz.

Kategori yıldızlı puanları, Süper Ev Sahibi statünüzü veya genel puanınızı etkilemez, ancak kaydınızın Misafirlerin favorisi durumunu etkiler. Bu kategoriler şunlardır:

  • Giriş: Misafirler, olumlu bir misafir deneyimi için çok önemli olan net ve basit bir giriş süreci sunup sunmadığınızı değerlendirir.

  • Temizlik: Misafirler, kayıt fotoğraflarınızda yer alan temiz ve düzenli mekânla karşılaşmayı bekler.

  • Doğruluk: Misafirler, olanakların güncel durumu da dâhil olmak üzere kayıt bilgilerini doğru bir şekilde sunup sunmadığınızı değerlendirebilir.

  • İletişim: Misafirler, çıkış talimatlarının net ve basit olup olmadığı da dâhil olmak üzere ev sahipleriyle mesajlaşma deneyimlerini değerlendirir.

  • Konum: Misafirler, konumunuzun kaydınızda doğru bir şekilde tarif edilip edilmediği konusunda geri bildirimde bulunabilir.

  • Değer: Misafirler mekânınızı, istediğiniz fiyatın sunduklarınızı adil bir şekilde yansıtıp yansıtmadığıyla ilgili düşüncelerine göre değerlendirir.

Özel geri bildirim

Misafirler geri bildirimlerinin bir parçası olarak size özel bir not gönderebilir. Bu bilgiler yalnızca sizinle paylaşılır. Bu sayede misafirler, puanınızı veya değerlendirmenizi etkilemeden size görüş bildirme fırsatı bulur. Siz de misafirlerinize özel bir not gönderebilirsiniz.

Kaydınızı iyileştirmek için geri bildirimlerden yararlanma

Misafirler, sizin düşünmemiş olabileceğiniz bakış açıları sunabilir. Olumsuz değerlendirmeleri, yerinizde veya ev sahipliği tarzınızda iyileştirme yapma fırsatı olarak görmeye çalışın.

Kaydınıza yapılan değerlendirmeleri herkese açık şekilde yanıtlama seçeneğiniz her zaman vardır. Yapıcı bir şekilde yanıt verirseniz misafir geri bildirimlerini ve memnuniyetini ciddiye aldığınızı gösterebilirsiniz.

Misafirleri değerlendirme

Misafirleriniz için değerlendirme yazarak onlara hem teşekkür edebilir hem de yararlı geri bildirimlerde bulunabilirsiniz. Aynı zamanda misafire sizin için değerlendirme yazmasını hatırlatmış olursunuz.

Aşağıda, misafirleri değerlendirirken unutmamanız gereken birkaç ipucu bulabilirsiniz:

  • Saygılı olun.

  • Mümkünse belirli örnekler ekleyin. Örneğin "Bu misafir sessiz olunması gereken saatlerimize uyum sağladı ve çıkış talimatlarımızı mükemmel bir şekilde uyguladı."

  • Hassas konuları nezaketle ele alın veya özel bir değerlendirmede belirtin.

Misafirlere temizlik, iletişim ve ev kurallarınıza uyma konularında puan verebilirsiniz. Ayrıca geri bildirimleriniz misafirler için temel kuralların uygulanmasına yardımcı olur ve kurallara uymayan misafirleri bildirmenize olanak tanır.

*Airbnb'nin aktif kayıtlarla ilgili Kasım 2022 tarihli dâhilî verilerine dayanır.

Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

Airbnb
29 Kas 2019
Bu yardımcı oldu mu?