Etkili iletişim kurma

Önemli anlarda misafirlere bilgi gönderin.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 22 Şub 2024
2 dakikalık okuma
Güncelleme tarihi: 22 Şub 2024

Misafirlerle açık ve hızlı bir şekilde iletişim kurmak, mükemmel bir konaklama sunmaya ve olumlu değerlendirmeleri teşvik etmeye yardımcı olabilir. Yaklaşımınıza rehberlik edebilecek bu ipuçlarını kullanın.

Temel adımlarla başlama

Misafirlerle iletişim kurma şekliniz, konaklamalarının havasını belirlemenize yardımcı olur. Aşağıdaki gibi davranmak için elinizden geleni yapın:

  • Ulaşılabilir olun: Bildirimleri açarak misafirlerin mesajlarını hemen görün ve yanıtlayın. San Francisco'dan bir ev sahibi olan Annette, misafirlere küçük meseleler için bile "bizimle hemen iletişim kurun, çaresini buluruz." dediklerini söylüyor.

  • Şeffaf olun: Misafirlerin mekânda karşılaşacakları şeyleri doğru bir şekilde yansıtın. San Francisco'da bir ev sahibi olan Daniel, "Misafirlerinize bulacaklarını söylediğiniz şeyler ile geldiklerinde bulduklarının uyumlu olması gerekir." diyor.

  • Açık olun: Misafirlerinize kendilerini rahat hissetmelerini nasıl sağlayabileceğinizi sorun. New Mexico'nun Santa Fe kentinde Süper Ev Sahibi olan Sadie, "Ev sahipleri olarak beklemediğimiz şeyler yaşanabilir." diyor.

  • Düşünceli olun: Bir soruna nasıl tepki verdiğiniz kalıcı bir etki bırakabilir. Ev Sahipleri Danışma Kurulu üyesi ve Avustralya'nın Yeni Güney Galler bölgesinde Süper Ev Sahibi olan Felicity, "Bir zorluğu, empati kurarak ve hızlı bir şekilde çözmeye çalışarak doğru biçimde ele alırsanız o zorluğu yeni bir rezervasyona dönüştürebilirsiniz." diyor.

Önemli anlarda mesaj gönderme

Sorunsuz bir deneyim sunmak ve soruları en aza indirmek için, özellikle aşağıdaki aşamalarda misafirlerin bilmesi gerekenleri öngörün:

  • Rezervasyon sorgusu veya isteği: Misafirler sizinle iletişime geçtiği zaman 24 saat içinde yanıt verin.

  • Rezervasyon onayı: Misafirlerinizle bağlantıya geçmek için "rezervasyonunuz için teşekkürler" mesajı gönderin ve her türlü soruyu yanıtlamaya müsait olduğunuzu kendilerine bildirin.

  • Varış: Varıştan bir veya iki gün önce misafirlere giriş talimatlarının uygulamanın neresinde olduğunu hatırlatın ve mekâna girişle ilgili önemli notları kendileriyle paylaşın. Girişten sonraki bir gün içinde her şeyin yolunda olup olmadığını sorun.

  • Ayrılma: Çıkıştan kısa bir süre sonra mesaj göndererek misafirlere teşekkür edin ve değerlendirme yapmalarını isteyin. Bu değerlendirmeleri en kısa zamanda gözden geçirmeyi unutmayın.

Mesajlarınızı otomatikleştirme

İyi bir yanıt oranı, kaydınızın Airbnb'deki misafir aramalarında daha üst sıralarda görünmesine yardımcı olur. Sık karşılaşılan soruları öngörmek ve yanıtlamak için aşağıdaki özellikleri kullanın:

  • Hızlı yanıtlar: Gelen kutunuzda, mevcut şablon listesinden seçim yapabilir veya kendi şablonunuzu yazıp kaydedebilirsiniz. Bunları misafir, rezervasyon ve kayıtla ilgili bilgileri dolduran kısa kodlarla kişiselleştirmek üzere yönlendirileceksiniz.
  • Planlanmış mesajlar: Misafirler bu mesajları konaklamalarıyla ilgili yararlı bilgilerle birlikte belirli zamanlarda otomatik olarak alır. Bunları da kısa kodlarla kişiselleştirebilirsiniz.

Bu makalede yer alan bilgiler yayın tarihinden bu yana değişmiş olabilir.

Airbnb
22 Şub 2024
Bu yardımcı oldu mu?