Hasar için tahsilat
Nadiren de olsa kazalar olabilir. Konaklama sırasında siz, davet ettiğiniz biri veya bir evcil hayvan hasara yol açarsa bunu hemen ev sahibinize bildirin.
Ev sahibiniz, hasarın maliyetini karşılamak için Çözüm Merkezimizden size bir tazminat isteği gönderebilir. Bu isteği yanıtlamak için 24 saat süreniz olacaktır.
Konaklamanız sırasında bir şeyi kırar veya hasara uğratırsanız ne olur?
Konaklamanız sırasında bir şeyi kırar veya hasara uğratırsanız bunu hemen ev sahibinize bildirmelisiniz. Bunun en iyi yolu, Topluluk Desteği ekibimizin daha sonra bu bildirime ulaşması gerekebileceği için ev sahibine Airbnb web sitesi veya uygulaması aracılığıyla mesaj göndermektir. Mümkünse fotoğraf eklemek de çok yararlı olacaktır.
Hasarı açıkça bildirmek, ev sahibinize bir sonraki misafiri gelmeden hasarı onarması için mümkün olduğunca zaman kazandırır. Ayrıca hem size hem de ev sahibine Airbnb'yi sürece dâhil etmeden bir çözüm bulma şansı verir.
Ev sahibiniz size Çözüm Merkezi aracılığıyla bir tazminat isteği gönderirse
Ev sahibiniz hasar, kayıp eşyalar veya beklenmedik temizlik masraflarından sorumlu olduğunuzu düşünüyorsa size Çözüm Merkezimiz üzerinden bir tazminat isteği gönderebilir. Yanıt vermek için 24 saatiniz vardır.
- Tutarın tamamını öderseniz istek kapatılır.
- Tutarı kısmen öderseniz, isteği reddederseniz veya yanıt vermezseniz ev sahibiniz sonraki adım olarak Airbnb'yi veya sigorta sağlayıcımızı sürece dâhil edebilir.
Airbnb isteği incelemek üzere devreye girebilir
Ev sahibiniz Airbnb'yi sürece dâhil ediyorsa Topluluk Desteği ekibimizin bir üyesi hasardan sizin sorumlu olup olmadığınızı ve ev sahibinizin talep ettiği tutarın makul olup olmadığını belirleyecektir. Bunu, ev sahibiniz tarafından sağlanan kanıtların yanı sıra ev sahibinizin isteğine verdiğiniz ilk yanıta ekli notlarınızı inceleyerek yapar. Sizinle veya ev sahibinin hasar talebi hakkında bilgi sahibi olabilecek başka kişilerle de iletişime geçilebilir.
Sizden ödeme yapmanız istenebilir
Öngörülen süre içinde gönüllü olarak ödeme yapma veya itirazda bulunma imkânınız olacaktır. Öngörülen süre içinde ödeme yapmaz veya itirazda bulunmazsanız ya da itirazınız başarısız olursa ödeme yönteminizden tahsilat yapılır. (Çin, Japonya veya Hindistan'daki konaklamalar için geçerli değildir.) Önceden bildirimde bulunmadan sizden asla ücret alınmaz ve ücret alınmasından önce veya sonra her zaman itirazda bulunabilirsiniz. Sizden ücret alındıktan sonra itiraz etmek için 60 gününüz olacaktır.
Hasarla başa çıkmak asla kolay değildir ancak bu süreç mümkün olduğunca adil olacak şekilde tasarlanmıştır. Daha fazla bilgi için Hizmet Şartlarımızı ve Ödeme Hizmet Şartlarımızı inceleyin.
İlgili makaleler
- Ev sahibi
Ev sahipleri için hasar koruması
Ev sahipleri için AirCover'ın bir parçası olan ev sahipleri için hasar koruması, misafirin Airbnb konaklaması sırasında nadiren de olsa yeri… - Misafir
Depozitolar
Airbnb veya ev sahipleri depozitoyu zorunlu tutabilir. Depozitolar, konaklama yerinin özelliklerine ve/veya rezervasyonun zamanlamasına daya… - Misafir
Çözüm Merkezi size nasıl yardımcı olur?
Çözüm Merkezi, Airbnb seyahatinizle ilgili şeyler için para istemenizi veya göndermenizi sağlar. Misafirler ve ev sahipleri anlaşmaya varma …