Mekânınızı bir sosyal medya yıldızına dönüştürün

Sosyal medyada etkin olmanın daha fazla rezervasyon almanıza nasıl yardımcı olabileceğini öğrenin.
Yazan Airbnb, yayımlanma tarihi 22 May 2019
8 dakikalık okuma
Güncelleme tarihi: 14 May 2021

Önemli noktalar

  • Mekânınızı bir marka haline getirmek için unutulması zor zekice bir ad bulun

  • İnsanlara esin kaynağı olmak ve kaydınızı pazarlamak için güzel, yüksek kaliteli fotoğraflar yayınlayın

  • İçerik karşılığında indirimli konaklama yerleri sunmak için bölgedeki sosyal medya önderleriyle ortaklıklar kurun

  • Bölgenizin internetteki elçisi olarak bir takipçi kitlesi oluşturun

  • Ev sahipliğinizi bir üst seviyeye çıkarmak için kapsamlı rehberimizde daha fazla bilgi bulabilirsiniz

Sosyal medyada gezinirken kendinizi ormanda kaybolmuş gibi hissedebilirsiniz. Nereden başlayacaksınız? Nasıl harika içerikler oluşturursunuz? Nasıl bunu daha fazla rezervasyona dönüştürebilirsiniz? Washington, Skykomish'teki Tye Haus'tan Tom Feldman, takipçi kitlesi oluşturmaya ve evinizi mutlaka ziyaret edilmesi gereken bir yer hâline getirmeye yönelik başarılı (ve hayranlık uyandıracak ölçüde insan odaklı) yaklaşımını paylaşıyor.

Tye River Cabin Co'nun Süper Ev Sahibi olan uzman Tom'dan başarılı sosyal medya stratejilerini öğrenin.

Ev sahipliği hikâyemiz 2012 yılında ilk ahşap üçgen kulübe Tye Haus'u satın almamızla başladı. Evi restore ettik, Airbnb'ye kaydettik ve Instagram hesabı açtık. Hem sinematik manzaralar eşliğinde yürüyüş rotalarını, görülecek yerleri, kısacası buraya dair sevdiklerimizi hem de evimizin fotoğraflarını koyduk. Bundan kısa bir süre sonra ünlü fotoğrafçı Alex Strohl bizimle iletişime geçip iş birliği teklifinde bulundu. İki ay boyunca burada yaratıcı bir inzivaya çekildi. Bunun karşılığında biz de çektiği fotoğrafları yayınlarımızda paylaştık. Alex'in çektiği fotoğrafları yayınlamaya başlayınca popülaritemiz arttı. Bu, girdiğimiz onca iş birliği ve yarışmanın ilkiydi.

"Artık ailemle birlikte üç farklı ahşap üçgen kulübe işletiyoruz ve dünyanın dört bir yanından, sosyal medyada önder konumundaki kişileri ağırlamaya devam ediyoruz. Yayımladıkları içeriği adlarını da belirterek sosyal medyada paylaşmamız karşılığında onlara keşfedecekleri, macera yaşayacakları ve dinlenecekleri yerler sunuyoruz. Bunu başlıca pazarlama tekniklerimizden biri hâline getirdik. Doluluk oranımız %30'ken şimdi %100'e yaklaştı; hem hafta içi günleri hem de sezon dışı ayları doldurduk. Ayrıca, yaklaşık 115.000 kişilik bir takipçi kitlesine sahip olduk. İşte evinizi sosyal medyada konumlandırabilmeniz için birkaç ipucu."

1. Mekânınıza ad verin

"Evinizi pazarlamanın ilk adımı olan ad verme önemsiz görünebilir, ancak hiç de öyle değildir. Farklı, unutulmaz ve zekice bir isim bulmalısınız. Daha sonra evinizi bir marka hâline getirebilir ve Instagram'da kullanıcı adınızı tescil ettirebilirsiniz.

"Mekânınıza isim bulmanıza yardımcı olabilecek birkaç soru:

  • Nasıl bir eviniz var? Dağ evi mi, denize sıfır bir mekân mı? Tudor mimarisinde yapılmış müstakil bir ev mi, yoksa bir çatı katı mı?
  • Evinizin dekorasyonu belli bir temaya göre mi yapılmış? İç mekânlar belirli bir tarza sahip mi? Korsan temalı (evet, böyle bir tema var!) bir ev mi?
  • Bulunduğunuz yer, şehir veya kasaba açısından evinizin belli bir anlamı var mı? Bunu evinizin adıyla ilişkilendirebilir misiniz?
  • Evinizin tarihi önemi var mı? Mükemmel bir isim geçmişin bugüne armağanı olabilir.

"İnternette biraz araştırma yapın ve diğer kayıtların neler yaptığını ve sosyal medyada hangi isimlerin kullanıldığı öğrenin. Örneğin biz, ilk kulübemize bölgeden geçen Tye Nehri'nin adını verdik. Tye'ın arkasına, yakınlardaki Bavyera temalı Leavenworth kasabasından esinlenerek Haus ekledik. İkisi birlikte Tye Haus oldu."

2. Güzel fotoğraflarla başlayın

"Bir ad bulup sosyal medya hesaplarınızı açtıktan sonra elbette işe güzel fotoğraflar çekerek başlamak isteyeceksiniz. Sakın ama sakın özensiz çekilmiş bir sürü fotoğraf eklemeyin. İnsanların yayın akışınızda ilk göreceği şey fotoğraflardır. Bu fotoğrafların onlara ilham vermesini istersiniz. Kaydınızı pazarlayacak olan bu fotoğraflardır. Fotoğraflarınız şöyle olmalıdır:

  • Tutarlı: Düzenli bir görünüm ve istek uyandıracak bir estetik sağlayın.
  • Yüksek kaliteli: Net, canlı, kaliteli resim ve videolar yayınlayın; gri veya bulanık fotoğraflardan kaçının.
  • Doğru: İçerik, mekânınızı en iyi şekilde yansıtmalıdır.

"Evinizi farklı kılan şeyleri göstermeye çalışın. İç mekânı mı, karakteri mi yoksa konumu mu? Mekânınızı gerçek anlamda neyin ilginç kıldığını bulun. Sadece mekânınızın reklamını yapmıyor, aynı zamanda ziyaret edecek insanların yaşayabilecekleri deneyimleri de paylaşıyorsunuz: konumunuz, görülecek yerler ve bölgedeki etkinlikler. İyi fotoğraf çekemediğinizi düşünüyorsanız profesyonel bir fotoğrafçıyla çalışabilirsiniz."

3. Yaratıcı ortaklıklar kurun

"Yayınlarınız için güzel içerikler oluşturmanın bir başka yolu da sosyal medya önderleriyle (ör. fotoğrafçılar, blog yazarları ve videografikerler) iş birliği yapmak ve içerik karşılığında indirimli konaklama olanağı sunmaktır. Bölgenizdeki fotoğrafçıları, blog yazarlarını, videografikerleri ve içerik yaratıcılarını araştırıp onlara ulaşmanızı öneriyoruz.

"Bu strateji, sayfamıza trafik çeken en önemli unsurlardan biri. Sosyal medya önderleri mekânınızla ilgili yayınlarını paylaştıkça yeni kullanıcılar bu yayınları görüp evinizi keşfedeceklerdir.

"Talebinizi iletmek üzere sosyal medya önderleriyle iletişime geçerken şunları yapmanız önemlidir:

  • Profesyonel olun. Hazırlıklı ve bilgili olun. Ortaklığı bir ardım ileri taşımaya yardımcı olacak doğru soruları sorun.
  • Net olun. Aslında şu kadar basit: 'Merhaba, çalışmalarınıza bayılıyorum. Airbnb macerama daha yeni başladım. Yaratıcı bir alışveriş ile ilgilenir miydiniz? Fotoğraf çekmeniz ya da yazı yazmanız karşılığında burada konaklayabilirsiniz.'
  • Beklentilerinizi ana hatlarıyla belirtin. Her iki tarafın da üzerinde mutabık kaldığı bir anlaşma yapın; her iki tarafın da ne beklediği ve eline ne geçeceği açıkça belirtilmelidir. Teslim tarihleri, fotoğraf hakları, etiketleme, resim/video sayısı ve dosya türleri gibi ayrıntılar eklenmelidir.
  • İki taraf da kazançlı çıksın. Bunu bir iş birliği olarak ele alın ve kurulan ortaklığın her iki taraf için de yararlı olduğundan emin olun.

Bir diğer ipucu da yapılan her işin karşılığını bir şekilde vermektir. Son dakikada hâlâ uygun yeriniz varsa pazarlama çalışmalarınız için bundan yararlanabilirsiniz. Bölgenizdeki bir sosyal medya önderini mekânınızda konaklamaya davet ederek bu zamanı yayınlarınızda paylaşabileceğiniz içerikler elde etmek için kullanabilirsiniz.

4. Takipçi kitlesi oluşturun

İnternet'teki varlığınızı sağlamlaştırdıktan ve harika fotoğraflarla dolu bir akış oluşturduktan sonra kendinizi tanıtmanın zamanı gelmiş demektir. Bunu birçok farklı şekilde yapabilirsiniz:

  • Bölgenizin internetteki elçisi olun. İnternette bölgenizle ilgili çevreleri bulup buralarda kendinize yer edinin. Tye Haus için bölgedeki işletmelerin sosyal medya hesaplarını ve yakın çevremizdeki yerlerin etiketlerini takibe önem veriyoruz. Örneğin yakındaki bir kayak merkezini takip ediyoruz; bu hesaplarda insanların sorduğu soruları yanıtlayıp "Bir daha şehre geldiğinizde gelip bizimle kalın." diyebiliriz.
  • Yarışmalar düzenleyip hediyeler vermek için markalarla ortaklık kurun. Takipçi sayımızı artırmak için yarışmalar ve promosyonlar da düzenleyeceğiz. "Markanıza" uygun ortaklıklar bulmak için farklı bir bakış açısıyla yaklaşın. Kitlemize çapraz promosyon yapmak üzere bir battaniye, nevresim ve çatal bıçak şirketiyle ortaklık kurduk. Onlarla iletişime geçip "Merhaba, ürünleriniz hakkında konuşmaları için bazı sosyal medya önderleriyle çalışacağız, ortaklık yapmak ister misiniz?" dedik. "Siz de yerimizde ücretsiz konaklayabilirsiniz." Bu gibi durumlar e-posta veri tabanı oluşturmak için de harika bir fırsattır.

5. Samimi olun

İnsanlar, sanal ortamda veya gerçek hayatta kendini öven kişilerden genellikle pek hoşlanmaz; bu nedenle tüm etkileşimlerinizde samimi olmanız önemlidir. Sadece mesajınız görünsün diye her sosyal medya önderinin gönderisine aynı mesajla yorum yapmayın ya da karşınıza çıkan her hesaba istenmeyen mesajlar göndermeyin. Burada ince bir çizgi söz konusudur; insanlar üzerlerinde baskı kurulduğunu hissedebilir. Söylediklerinizde samimi olursanız doğru insanların dikkatini çekersiniz.

Kendi gözlemlerim sonucunda konu etiketi kullanırken abartıya kaçmıyorum. Fotoğrafta birkaç alakalı özet akışını etiketliyor ve gönderi başına sadece 5-10 etiket ekliyoruz. Bazı insanlar keşfedilmek için bir sürü fotoğraf etiketi ve konu etiketi kullanıyor ancak ben daha ince düşünülmüş, organik bir yaklaşımı tercih ediyorum.

Unutmayın, takipçi kitlesi oluşturmak zaman alır ve tek gecede bitecek bir iş değildir. Bu ipuçlarını dikkate alır ve yaratıcı olursanız giderek büyüyen bir sosyal medya topluluğu kazanacağınızdan emin olabilirsiniz. Bu da elbette doluluk oranlarınıza yansıyacaktır.

Keyifli ev sahiplikleri dileriz.
Tom

Önemli noktalar

  • Mekânınızı bir marka haline getirmek için unutulması zor zekice bir ad bulun

  • İnsanlara esin kaynağı olmak ve kaydınızı pazarlamak için güzel, yüksek kaliteli fotoğraflar yayınlayın

  • İçerik karşılığında indirimli konaklama yerleri sunmak için bölgedeki sosyal medya önderleriyle ortaklıklar kurun

  • Bölgenizin internetteki elçisi olarak bir takipçi kitlesi oluşturun

  • Ev sahipliğinizi bir üst seviyeye çıkarmak için kapsamlı rehberimizde daha fazla bilgi bulabilirsiniz
Airbnb
22 May 2019
Bu yardımcı oldu mu?